Monday 22 July 2013

平凡的日子

其實很多時候想要更新,可是想要說的事情都很短。就覺得沒什麽好説的。所以把所有事情堆積在一起說也不錯。現在我在試用兩文寫文章,不過表達的不一定相識。兩種語言說的可能會有點不同。我盡力了。

Sometimes I really feel like updating the posts, but it tends to be very short as there's not much to say. Therefore I decided to compile some stuffs and post them together. I'm currently trying to type in both languages, but there might be some different in both sides. I already tried my best to get both as close.

=====

個人方面

今年的露營,沒怎麽幫到很多忙。雖然有很多事情發生,但這那天算玩得還算開心。每天睡都沒多過3小時吧。照顧新學生其實還蠻難得,尤其是年齡相同的一群。我呢其實是去那里是認識更多的人。雖然我不太會跟人聊天,但盡量找些比較親切的人聊天。不知是我嗎?怎麽很多人常會忘了我的名字。。。像是我不存在似的。不過這我也習慣了。。。個人是覺得前兩年的露營比較好玩。原因我跟朋友聊過很多。或許我們真的開始老了。思想舉動跟新一批的有點不同。不過這時很特別的經驗跟體驗。露營的回憶,留在心里就好了。

新學期要開始了,該準備一下了。休息那麽久頭腦也快生銹了。希望這學期能拿到我要的科目。那個中文導讀科目是我一直猶豫要不要的科目。一方面希望選的科目可幫我把成績拉高一點,但又想我中文寫方面沒那麽好啊。好糾結。就看能拿得到先吧。

Personal side

This year's freshman orientation camp, I didn't really help much in it. Although there was quite a number of problems occurred during the camp, but overall it still consider quite fun. I didn't get quite enough sleep during the camp. Everyday slept less than 3 hours. T.T And now I know how hard to take care of people, especially those of similar age group. I'm not quite good in communicating with people, but tried to talk with the freshies. But maybe the problem lies in me, I have no idea why there are still people forgot my name. Or maybe don't even remember I existed. Maybe I'm just to ordinary. Anyway I'm immune to this already. I had a chat with my friend, both of use felt that the previous 2 years of camp was more fun. Maybe we are really growing old, I feel that there's this gap between the new batch and me lol. But overall it was a good experience and memories.

New semester is coming, I should get ready. Have rested for too long after my special sem and my brain is going rusty haha! Hopefully I could get the electives I wanted, especially the chinese lyric module. Although I had reserves in taking this due to my GPA and my written Chinese standard, but in the end I decided to bet on this module.

=====

娛樂方面

前陣子在去露營前無意間在大眾書局唱片區看見台版原來是美男的原聲帶。當時超開心的因爲等了一段時間新加坡才賣。(我差點就想在網上購買了)而又一段時間沒聼93.3電台了,今天就想聼聼。沒想到讓我驚訝的是既然聽到沛慈的《愛情怎麽喊停》!我一度以爲我不小心開了自己的音樂. 愣了幾秒后才發現真的是93.3播的!超激動的。希望這首歌能讓更多在新加坡的人認識沛慈 =D 這首歌真的很好聽。 (也感謝原來是美男讓沛慈有機會唱這首^^)

説到一班3,原本以爲寫真集在kinokuniya會在8月才出。沒想到我露營回來去了那里既然意外的看到寫真書!害我花了一小筆買了寫真跟這個月的COLOR雜誌。我家的寫真書快放不下了哈哈。

換另一個話題。我一向來就是默默支持偶像,不會說很高調的一直在喜歡的藝人的後援會的留帖留言的。但在適時地時候會回復一些貼。這樣的方式也不錯。(其實這因該叫潛水吧哈哈!)也因爲這樣,從沒親自去過她的活動(說的也是因爲我人在新加坡啊),所以選擇默默支持。偶爾會回復她在臉書或微博的留言。昨晚看到她的兩篇留言,我不知該說什麽。我不會說安慰的話,回復她的只是簡單的鼓勵話。我覺得語言這種事情是很可怕的事。希望她看了所有歌迷們的安慰話后心情能好一些。

目前只想到這些事。遲點會更新終極一班3第三集的更新。我先把原來是美男的新一集看完先XD

Entertainment Side

Before the camp, I happened to pass by popular CD rama and I finally saw them selling Fabulous Boys OST! I was so happy to get it as it took quite long time to be sold in sg. (I almost wanted to get it online) I haven listen to 93.3fm for quite a long time, but today I decided to on the radio. And I was shocked to hear Pets's "Can't Stop" from the OST. At first I thought I accidentally on my player, but after that I realised that it was really coming from the radio! I really hope that from this song, more people in Singapore would know Pets. =D This song is really really great. (And thanks to the drama, she could sing this song even though she didn't act in the drama.)

Saying on KO one react, I thought the pictorial book would only reach Singapore in Aug, but when I went to Kinokuniya after my camp I was happy to see the book there! In the end I bought the book and COLOR magazine. Adding the book to my current pile haha!

Now I shall change to another topic. Most of the time I prefer to quietly support idols, I don't like to be high profile fan to post in almost every posts. Only at certain posts I would reply. Its not a bad idea anyway. As for her, I have yet gone for her events as I'm in sg. But I would follow her posts quietly most of the time, and reply to her fb page or weibo when required. Yesterday night when I saw her 2 posts on weibo, I have no idea how to reply it. As I'm not good at comforting people as well, I could only reply simple encouragement words. I feel that words can be something scary. I hope after looking at all the fans replies she would feel better. Everyone would want to see a smile on her face.

Currently I only thought of this. I would update the post on KOone react episode 3 after I have finish watching the latest episode of Fabulous Boys. XD

No comments:

Post a Comment